Dizajn Đura Greenfish / Osvald Tomović - redizajn Livia Jovanović
Foto: 
Dizajn Đura Greenfish / Osvald Tomović

Rikverc

Postoji ne tako zabavan izraz za seks, a da se pritom misli na onu vrstu seksa gde se ženine noge stave na ramena pri samom snošaju: „... i ubacim je u rikverc...“. A postoji i mnogo drugih i ružnijih izreka i izraza u tom smislu. Ali, ova crtica nije o tome, već o nečem sasvim drugom, a to je mentalni seks koji je opšteprihvaćen, a često čak i priželjkivan od prostaka, idiota i drugih mentalno oštećenih stvorenja. Počev od „što bi ja morao da znam da čitam kad mi radio-voditelji i televizijski voditelji čitaju novine“ i „ovi školovani sve sjebu“, pa do one vrste seksa gde se prošlost veliča, jer „sadašnjost ionako ništa ne valja“, do one potpuno prihvaćene varijante odlaska u rikverc koja se zove društvene mreže.

Ovde uzmite vazduh i razmislite na trenutak šta je „skrolovanje“. Da li je to savremenost? Da li je to sadašnji trenutak, ili je to odlazak u prošlost? Kao da se čita nečiji dnevnik, ili se gleda foto-album. Pratite šta je neko postavio malopre, pa malo ranije od toga, pa juče, pa prekjuče, pa pre nedelju-dve ili tri, ili pre mesec dana, ili pre godinu dana, ili pre jedne decenije, ili čak i pre toga. Prosto, vraćate se u prošlost. Jednom klikom ili držanjem prsta na jednoj tački, vi svoj misaoni aparat, svoju svest, svoje bivstvovanje prebacujete u svoju ili tuđu prošlost i u sadašnjem trenutku vas više nema – niste tu.

Vaša pažnja, a samim tim vaša životna energija, se prebacuje u prošlost. To svakako može da bude od koristi pri izučavanju istorijata određene osobe, grupe ili događaja, ali pitanje je da li posle toga ide kontra. Da li se posle toga sa istom snagom svog uma krećete u budućnost i da li se sa istom zainteresovanošću iz 'juče' prebacujete u 'sutra'?

Društvene mreže su u velikom delu svog postojanja upravo to – jedan veliki mentalni rikverc na koji ste ne samo dobrovoljno pristali, već ste ga usvojili svom silinom, jer ispunjava mnoge praznine vašeg mentalnog sklopa i puni vaš mozak koliko vašim toliko i tuđim iskustvima, doživljajima i preživljenim osećanjima. Uveren sam da ovu crticu neće čitati mlađa populacija, jer em ne vole da čitaju, em ne koriste društvene mreže na taj način. Aktivniji su i svaki dan je novi selfi, novo mišljenje i nova 'mudrost'. Mlađi ljudi su uglavnom fokusirani na to da postignu nešto, a to nešto je negde u sadašnjosti (u širem smislu te reči) ili u budućnosti. Oni koriste društvene mreže da bi dobili informacije o tome šta mogu da urade ili šta će se desiti, pa da u tom dešavanju negde učestvuju i uživaju. To je ono isto što ste i vi nekad radili dok niste krenuli u rikverc. Tako ste dolazili do svojih imetaka, žena, muževa i porodica. Tako ste postali ono što ste danas. A sad?  

Komentari

Komentari