Foto: 
Jim Surkamp

Ukusi

Nije sve nas veliki Štrumf napravio jednake, pa nam nije dao ni jednake ukuse o svemu i svačemu, a ni pojam ukusa nije precizno definisao. Baš zato, o ukusima se ne raspravlja, ali može da se polemiše.

Naše čulo ukusa je nekako direktno povezano sa ličnim budžetom. Kada na pijaci naše omiljeno voće ili povrće dostigne astronomsku cenu, po pravilu nesrazmernu našim primanjima, naši afiniteti prema omiljenom debelo prelaze granicu odustajanja. Istaknuta obuća i garderoba po buticima privlače poglede, i na kratko izazivaju oduševljenje svojim izgledom, dok u žižu vidokruga ne upliva manji papirić sa uredno ispisanom cenom izloženog. Tada nastaje komešanje u mozgu koje oduševljenje pretvara u razočarenje. Ipak, spašavaju nas braća Kinezi jer u njihovim prodavnicama nalazimo skoro isti artikal, proizveden na nekom dolazećem brodu iz naše kineske provincije, ali višestruko jevtiniji. Naš ukus drastično dobija na kvalitetu, a novčanik dobija rasterećenje.

Kada se krmača u helankama prošeta lokalnim šetalištem ne bi li istakla svoju izuzetnu obilnost izuzetno erotskih oblina, a pusti da joj slanina leluja, a-leluja, izazove različite reakcije na ljudske emocije. Nekome se dopadne, neko bi povratio, neko vidi pokretne šnicle i švargle, a svi se iz nekog samo sebi poznatog razloga obrate gospodu. Isto važi i za raspasanog neobrijanog krmka kome pantalone vise na pola dupeta, a stomak najavljuje izlazak iz krivine. Po kafićima je već sasvim drugi scenario, pa su i akteri pristojniji. To nam eksponira raspoloženje, a posle nekoliko žestina sve nam je lepo i naš ukus kulminira. Starija populacija koja još pamti neke modne trendove iz svog mladalačkog doba, je u žešćoj neverici o svim ukusima današnjih mladih, a kada se pojavi u svom omiljenom stajlingu, današnji mladi upadaju u istu nevericu o ukusima starijih. Kolo sreće se okreće svakodnevno, pa se za nekoliko decenija očekuje još nekoliko izobilja neverovatno neverovatnih neverica.

O filmovima, muzici, televizijskom programu, naši ukusi prikazuju neverovatne razlike. Videli smo mnogo toga, naslušali smo se već mnogo svačega, ali zahvaljujući internetu, za razliku od televizije kod filmova i muzike imamo izbor slušanja i gledanja. Ne znam zašto, ali televizija, a pogotovu nacionalna uvek emituje nekog kretena koji laprda o svemu kao da se razume u sve o čemu priča. Svestan je da mu se ruga cela država, ali ne odustaje od svojih principa glumatanja idiota, pri čemu koristi sve mogućnosti da ostane u centru pažnje. A usta mu natekla kao da je komentator svih utakmica mundijala, pa više i ne zna gde udara. Neka ga, neće još dugo.

Sve u svemu, ukusi se mogu svesti na tri kategorije: sviđa mi se, zabole me baš, i ne sviđa mi se. Naravno, veliki Štrumf je uvideo do čega razlike u ukusima dovode, ali zbog intenzivnog uticaja Štrumfete, kasno. Usadio nam je mogućnosti, dao izbor, ali je nešto utanjio sa ukusom za realizaciju izbora. Pa, niko nije savršen.

Komentari

Komentari